TEATRU DE IMPROVIZAŢIE
CU ELEVII CLASEI A III-A "E"
LICEUL TEORETIC "ORIZONT" MUNICIPIUL CHIŞINĂU.
ÎNVĂŢĂTOARE ADRIANA BUJAG
Trăim într-o lume care devine din ce în ce mai grăbită, mai obosită, mai alertată, dar şi mai perfectă. Îmi place mult că noi, învăţătorii, avem la dispoziţie o varietate de metode şi tehnici pe care le putem utiliza la ore. Doar să ai dorinţă! Datorită insistenţei şi încrederii în forţele noastre a doamnei Marin M. ne umplem "cupa voinţei" şi promovăm învăţarea interactivă în mod original şi creativ. Aura pozitivă a doamnei ne influenţează. Înţelegem că doamna ne apreciază efortul şi de fiecare dată îi demonstrăm responsabilitate în ceea ce aplicăm. Suntem mereu deschise spre o eficientizare a modului de organizare a clasei, promovare a lecţiei.
Să ne asigurăm viitorul!
“Copii
noștri sînt bătrînețea noastră. Educația dreaptă este bătrînețea noastră
fericită; educația proastă - jalea noastră viitoare, lacrimile noastre, vina
noastră față de oameni...”
A.
Makarenko
Întotdeauna mi-am dorit să devin dascăl, arhitect al sufletului
copilului, imaginea care rămâne întipărită pentru toată viaţa în memoria sufletească. Iar ca această
imagine să fie mereu în lumină, am datoria de a fi un maiestru al vocaţiei, competent în activitatea evaluativă a unui ,,management centrat pe angajament implicativ’’ în locul ,,managementului
centrat pe control’’. Acest fapt mi-a sugerat necesitatea de a-mi modela tipul de personalitate prin implementarea
învățării interactive. Astfel, această experiență a devenit ghidul meu în
perfecționarea competenţei de predare,
în
abilitatea de a
funcţiona ca parte a unei clase care învaţă prin gîndire critică, creativă, capacitate de comunicare şi
cooperare, abilităţi de relaţionare şi lucru în echipă, atitudini pozitive,
adaptabilitate, responsabilitate şi implicare. Valorificînd învăţarea interactivă, obțin iniţiativa,
spontaneitatea şi creativitatea copiilor, rolul meu de mentorat căpătând noi valenţe, depăşind
optica tradiţională prin care eram un furnizor de informaţii. Poziția mea de
coparticipant, facilitator, alături de elevi la activităţile desfăşurate, le va
dezvolta acestora competențe caraterizate prin originalitate, libertate în
gîndire, creativitate, care determină personalitatea necesară societății.
Astăzi cînd compiuterul ne ,, subjugă viitorul’’, riscăm să creștem și să
dezvoltăm o generație bolnavă, avînd
impactul imobilității. Și în acst caz toiagul salvării ni-l întinde învăţărea interactivă. Sunt convinsă că prin promovarea
învățarii interactive voi fi mereu tînără, de vîrsta elevilor mei, iar viitorul
nu va mai fi unul nesigur.
Propun o tehnică interactivă: Jocul didactic „Îmi caut geamănul”
O tehnică interactivă care se
poate utiliza în cadrul lecției la diverse etape ale lecției. O propun mai des
în cadrul orelor de limbă română și matematică.
Eficiența tehnicii: Oferă
posibilitate de a implica toți elevii.
Asigură mișcarea copiilor de la
locul lor în fața clasei, activează dinamica emoțiilor pozitive.
Dezvoltă competența de
comunicare, prin argumentarea, asocierea
variantelor de răspuns alese.
Dezvoltă spiritul
de observație, atenția și istețimea minții.
Este evaluat
comportamentul individual și de grup.
Se desfășoară în
timp restrîns.
Descriere: De ex la matematică (calcul oral). Fiecare
elev primește individual o fișă cu un exercițiu de calul oral. Cîte 2 sau 3
fișe, deși au exerciții diferite, rezultatele sunt comune. La început un elevi
își prezintă fișa și anunță căutare ,,geamănului’’. Cei care se regăsesc ,,gemeni’’
vin în față și-și argumentează alegerea. Apoi se repetă situația și astfel se
caută alți ,,gemeni’’ pînă se grupează toți participanții.
Svetlana Miron, Liceul ”SOCRATE”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu