LECŢIA INTERACTIVĂ

TEATRU DE IMPROVIZAŢIE  
CU ELEVII CLASEI A III-A "E" 
LICEUL TEORETIC "ORIZONT" MUNICIPIUL CHIŞINĂU.
ÎNVĂŢĂTOARE ADRIANA BUJAG

    Trăim într-o lume care devine din ce în ce mai grăbită, mai obosită, mai alertată, dar şi mai perfectă. Îmi place mult că noi, învăţătorii, avem la dispoziţie o varietate  de metode şi tehnici pe care le putem utiliza la ore. Doar să ai dorinţă! Datorită insistenţei şi încrederii în forţele noastre a  doamnei Marin M. ne umplem "cupa voinţei" şi promovăm învăţarea interactivă  în mod original şi creativ. Aura pozitivă a doamnei ne influenţează. Înţelegem că doamna ne apreciază efortul şi de fiecare dată îi demonstrăm responsabilitate în ceea ce aplicăm. Suntem mereu deschise spre o eficientizare a modului de organizare a clasei, promovare a lecţiei.



Să ne asigurăm viitorul!

          “Copii noștri sînt bătrînețea noastră. Educația dreaptă este bătrînețea noastră fericită; educația proastă - jalea noastră viitoare, lacrimile noastre, vina noastră față de oameni...
A.    Makarenko
Întotdeauna mi-am dorit să devin dascăl, arhitect al sufletului copilului, imaginea care rămâne întipărită pentru toată viaţa  în memoria sufletească. Iar ca această imagine să fie mereu în lumină, am datoria de a fi un maiestru al vocaţiei, competent în activitatea  evaluativă a unui ,,management centrat pe  angajament implicativ’’ în locul ,,managementului centrat pe control’’.  Acest fapt mi-a sugerat  necesitatea de a-mi modela tipul de personalitate prin implementarea învățării interactive.  Astfel, această  experiență a devenit ghidul meu în perfecționarea  competenţei  de  predare,  în  abilitatea  de a funcţiona ca parte a unei clase care învaţă  prin  gîndire critică, creativă, capacitate de comunicare şi cooperare, abilităţi de relaţionare şi lucru în echipă, atitudini pozitive, adaptabilitate, responsabilitate şi implicare. Valorificînd învăţarea interactivă, obțin iniţiativa, spontaneitatea şi creativitatea copiilor, rolul  meu de mentorat căpătând noi valenţe, depăşind optica tradiţională prin care eram un furnizor de informaţii. Poziția mea de coparticipant, facilitator, alături de elevi la activităţile desfăşurate, le va dezvolta acestora competențe caraterizate prin originalitate, libertate în gîndire, creativitate, care determină personalitatea necesară societății.
Astăzi cînd compiuterul ne ,, subjugă viitorul’’, riscăm să creștem și să dezvoltăm  o generație bolnavă, avînd impactul imobilității. Și în acst caz toiagul salvării ni-l întinde învăţărea interactivă.                                                       Sunt convinsă că prin promovarea învățarii interactive voi fi mereu tînără, de vîrsta elevilor mei, iar viitorul nu va mai fi unul nesigur.

Propun o tehnică interactivă: Jocul didactic „Îmi caut geamănul”
O tehnică interactivă care se poate utiliza în cadrul lecției la diverse etape ale lecției. O propun mai des în cadrul orelor de limbă română și matematică.
Eficiența tehnicii: Oferă posibilitate de a implica toți elevii.
Asigură mișcarea copiilor de la locul lor în fața clasei, activează dinamica emoțiilor pozitive.
Dezvoltă competența de comunicare, prin argumentarea, asocierea  variantelor de răspuns alese.
Dezvoltă spiritul de observație, atenția și istețimea minții.
Este evaluat comportamentul individual și de grup.
Se desfășoară în timp restrîns.
Descriere:  De ex la matematică (calcul oral). Fiecare elev primește individual o fișă cu un exercițiu de calul oral. Cîte 2 sau 3 fișe, deși au exerciții diferite, rezultatele sunt comune. La început un elevi își prezintă fișa și anunță căutare ,,geamănului’’. Cei care se regăsesc ,,gemeni’’ vin în față și-și argumentează alegerea. Apoi se repetă situația și astfel se caută alți ,,gemeni’’ pînă se grupează toți participanții.
Svetlana Miron, Liceul ”SOCRATE”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu