Mesajul - parte
componentă a activități
de învățare în
grup în cadrul
programului Step by
Step
,,Înveți făcând și faci gândind" Kant
Se citește textul mesajului, se discută despre schimbările în natură primăvara, despre zilele de odihnă trecute și moduri de petrecere a timpului liber, se analizează semnele de punctuație.
Tot ce e mult - plictisește.De aceea lucrul la mesaj va dura 15- 20 minute. Sarcinile pot varia de la caz la caz.
Elevii formează 4 grupuri pentru a realiza sarcinile propuse:
(O diagramă cu imaginile copacilor - până începe lecția elevii desenează copacii respectând înălțimea marcată )
Pentru lucrul în grup sînt rezervate 10 minute și alte 10 minute pentru prezentarea fișei, evaluare reciprocă sau autoevaluare.
Urmează rubrica noutăți (5 min.). Copii relatează colegilor noutăți pozitive, curiozități sau fac publicitate cărților citite.
Lecția finalizează cu activitatea Telegrama (5min.) .Copiii scriu doar trei cuvinte importante care reprezintă activitățăle de la lecție.
Propus de învățătoarea Arion Valentina Hagimus, Căușeni
,,Înveți făcând și faci gândind" Kant
Activitatea de
învățare în grup
este o formă
de organizare a
procesului de studiu
integrat, de obicei, cu menirea
de includere în
activitățile zilei. La această
lecție ,,mesajul” este
un mijloc de
comunicare orală și scisă a
învățătorului cu copiii,
a copiilor cu
colegii, căpătând
interactivitate, orientată spre
promovarea lor de
a lucra cu
interes și curiozitate
și crează o
bună dispoziție de
lucru pentru toată
ziua. Completarea, citirea și
analiza mesajului este
mai degrabă un
mijloc de consolidare
a cunoștințelor decât
de predare. El constituie
o integrare logică
a tuturor disciplinelor
școlare.Propun un mesaj (clasa a II-a, semestrul al II-lea, tema Primăvara):
Folosiți imaginile, potriviți cuvintele și completați mesajul:
Bună dimineaţa, copii ..... !
Cu ce v-ați ocupat în zilele de odihnă? Dar ştiţi ce
a făcut în acest
timp ... ? A mers cu
părinţii în
( -du- pă- -re)... Mîngîiaţi de razele ..., au ascultat trilul... Mirosul îmbietor al ... i-a vrăjit. Au stat apoi la sfat cu o ... și cu un ... . Printre … au dat de un … Acesta i-a sfătuit să privească în sus. Copacii i-au fermecat prin măreţia lor. Chiar aşa! Priviţi şi voi. |
Se citește textul mesajului, se discută despre schimbările în natură primăvara, despre zilele de odihnă trecute și moduri de petrecere a timpului liber, se analizează semnele de punctuație.
Tot ce e mult - plictisește.De aceea lucrul la mesaj va dura 15- 20 minute. Sarcinile pot varia de la caz la caz.
Elevii formează 4 grupuri pentru a realiza sarcinile propuse:
(O diagramă cu imaginile copacilor - până începe lecția elevii desenează copacii respectând înălțimea marcată )
…..
…..
…..
…..
…..
…..
…..
6m
……
4m
……
2m
|
mesteacăn
|
stejar
|
arțar
|
salcie
|
plop
|
Sarcini de lucru pentru grupul I
*Cerceteţi
diagrama propusă şi
completaţi:
Copacii
văzuţi de ................. aveau
înălţimea mesteacănul ........m
stejarul .....................m
arţarul .......................m
salcia .......................m
plopul........................m
*Cu cîţi m e mai înalt
plopul decât stejarul ?
................................................................................
Cu cîţi m
e mai scundă
salcia decât mesteacănul ?
...........................................................................
De cîte ori e
mai înalt stejarul decât arţarul ?
.......................................................................
|
Sarcini de
lucru pentru grupul II
* Scrieţi numele
copacilor în ordine
alfabetică:
.................................................................................
*Despărţiţi
în silabe cuvintele:
..............................................................................
*Scrieţi
calificative pentru :
mesteacăn-...................
stejar-............................
arţar-..............................
salcie-............................
plop-..............................
|
Sarcini
de lucru pentru
grupul III
Stabiliți un cod de
reguli pentru comportare în pădure.Recomandați - le colegilor
Cuvinte cheie : păsări, cuib, foc,
lăcrimioare, resturi menagere,...
ü …………………………………………….
ü …………………………………………………
ü ………………………………………………
ü ………………………………………………
ü ……………………………………………
ü ………………………………………………
|
Sarcini de lucru
pentru grupul IV
|
Urmează rubrica noutăți (5 min.). Copii relatează colegilor noutăți pozitive, curiozități sau fac publicitate cărților citite.
Lecția finalizează cu activitatea Telegrama (5min.) .Copiii scriu doar trei cuvinte importante care reprezintă activitățăle de la lecție.
Propus de învățătoarea Arion Valentina Hagimus, Căușeni
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu