LECŢII NETRADIŢIONALE

Mesajul -  parte  componentă  a  activități  de  învățare  în  grup   în  cadrul  programului  Step  by  Step

              ,,Înveți  făcând  și  faci  gândind" Kant

       Activitatea  de  învățare  în  grup  este  o  formă  de  organizare  a  procesului  de  studiu  integrat, de  obicei, cu  menirea  de  includere  în  activitățile  zilei. La  această  lecție  ,,mesajul”  este  un  mijloc  de  comunicare  orală  și  scisă  a  învățătorului  cu  copiii,  a  copiilor  cu  colegii, căpătând  interactivitate, orientată  spre  promovarea  lor  de  a  lucra  cu  interes  și  curiozitate  și  crează  o  bună  dispoziție  de  lucru  pentru  toată  ziua.  Completarea, citirea  și  analiza  mesajului  este  mai  degrabă  un  mijloc  de  consolidare  a  cunoștințelor  decât  de  predare. El  constituie  o  integrare  logică  a  tuturor  disciplinelor  școlare.Propun  un mesaj (clasa  a  II-a, semestrul  al  II-lea, tema  Primăvara): 
Folosiți  imaginile, potriviți  cuvintele  și  completați  mesajul:
                                                  

                              Bună  dimineaţa, copii  .....  !

      Cu  ce  v-ați  ocupat  în  zilele  de  odihnă? Dar  ştiţi  ce  a  făcut în  acest  timp ... ?    A  mers  cu  părinţii  în
 ( -du-  pă-   -re)...    Mîngîiaţi  de  razele ...,   au  ascultat  trilul...   Mirosul  îmbietor  al  ... i-a  vrăjit.  Au  stat     apoi  la  sfat  cu  o ...   și  cu  un          ...     .     Printre    …  au  dat  de  un   …  Acesta  i-a  sfătuit  să  privească  în  sus.    Copacii   i-au  fermecat  prin   măreţia  lor. Chiar  aşa!  Priviţi  şi  voi.





Se  citește  textul  mesajului,  se  discută despre  schimbările  în  natură  primăvara, despre  zilele  de  odihnă  trecute  și moduri  de  petrecere  a  timpului  liber, se  analizează  semnele  de  punctuație.
 Tot  ce  e  mult - plictisește.De  aceea  lucrul  la  mesaj  va  dura  15- 20 minute. Sarcinile  pot  varia  de  la  caz  la  caz.
Elevii  formează  4  grupuri  pentru  a  realiza  sarcinile  propuse:
(O  diagramă  cu  imaginile  copacilor  -   până  începe  lecția  elevii  desenează  copacii  respectând  înălțimea   marcată )







…..

…..

…..

…..

…..

…..

…..
6m
……
4m
……
2m


 mesteacăn




copac bolnav



stejar 









tree10


 arțar
















tree3


 salcie














 plop











clipart_nature_050.gif




                   Sarcini  de  lucru  pentru  grupul I
*Cerceteţi  diagrama  propusă  şi  completaţi:
Copacii  văzuţi  de  .................     aveau 
înălţimea 
mesteacănul ........m
stejarul .....................m
arţarul .......................m
salcia .......................m
plopul........................m
*Cu cîţi  m e  mai  înalt  plopul decât stejarul ?
................................................................................
Cu  cîţi  m  e  mai  scundă  salcia  decât  mesteacănul ?
...........................................................................
De  cîte  ori e  mai  înalt  stejarul decât arţarul ?
.......................................................................


       Sarcini  de  lucru  pentru  grupul II
* Scrieţi  numele  copacilor  în  ordine  alfabetică:
.................................................................................
*Despărţiţi  în  silabe  cuvintele:    
..............................................................................
*Scrieţi  calificative  pentru :

 mesteacăn-...................
 stejar-............................
 arţar-..............................
 salcie-............................
 plop-..............................




 Sarcini  de  lucru  pentru  grupul  III    
 Stabiliți  un  cod  de  reguli  pentru  comportare    în  pădure.Recomandați - le  colegilor
 Cuvinte cheie :  păsări, cuib,  foc, 
 lăcrimioare, resturi menagere,...
                                            
ü  …………………………………………….

ü  …………………………………………………

ü  ………………………………………………

ü  ………………………………………………

ü  ……………………………………………

ü  ………………………………………………

Sarcini  de  lucru  pentru  grupul IV

 Decupaţi  şi  aranjaţi   piesele  tangramului  pentru  a  obţine  brăduţul ( indicați  părțile  plantei , vorbiți  despre rolul  acestora )
 Pentru  lucrul  în  grup  sînt  rezervate  10  minute  și  alte  10  minute  pentru  prezentarea  fișei, evaluare reciprocă  sau  autoevaluare.

   Urmează  rubrica  noutăți (5 min.). Copii  relatează colegilor  noutăți  pozitive, curiozități sau fac  publicitate  cărților  citite.

  Lecția finalizează   cu  activitatea  Telegrama (5min.) .Copiii scriu  doar  trei  cuvinte  importante  care  reprezintă  activitățăle  de  la  lecție.

 Propus  de  învățătoarea  Arion Valentina    Hagimus, Căușeni

                                                                              

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu