precizați
comportamentul final observabil al elevului: să identifice, să compare, să
estimeze... etc.;
stabiliți
condițiile de învățare: „din textul dat”, „utilizînd modelul...”, „în baza
algoritmului…”etc.;
definiți
criteriul de performanță (număr de cuvinte selectate, număr de întrebări
formulate, limita de timp etc.): „3 din 5 cuvinte”, „2 din 3 întrebări”, „în
timp de 5 minute” etc.;
formulați
operația logică sau abilitatea mentală activată, nu informația, ideea, problema
de rezolvat („să identifice...”);
exprimați-l
în termeni comportamentali expliciți, prin utilizarea unor verbe de acțiune;
corespunzător
nivelului de dezvoltare al inteligenței elevilor, experiențelor anterioare de
învățare;
operațiile,
abilitățile specificate în conținutul obiectivului să fie variate (operații complicate de gîndire, gîndire creativă);
descrieți
schimbarea care se așteaptă să se producă în comportamentul elevului, nu
activitatea profesorului („să distingă”, „să clasifice”);
să
vizeze o operație singulară astfel încît să se faciliteze evaluarea nivelului
de realizare;
să
fie elaborat în puține
cuvinte.
Vă doresc succese în operaționalizarea
obiectivelor operaționale.
Cu stimă și profund
respect, Berezovskaia Elena
învățătoare
grad didactic II, Liceul Teoretic „Andrei Vartic”, Ialoveni
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu