duminică, 14 decembrie 2014

CERINŢE FAŢĂ DE OPERAŢIONALIZAREA OBIECTIVELOR OPERAŢIONALE

               Stimați colegi, pentru ca un obiectiv să fie operaționalizat corect va recomand să respectați următoarele cerințe:
*      precizați comportamentul final observabil al elevului: să identifice, să compare, să estimeze... etc.;
*      stabiliți condițiile de învățare: „din textul dat”, „utilizînd modelul...”, „în baza algoritmului…”etc.;
*      definiți criteriul de performanță (număr de cuvinte selectate, număr de întrebări formulate, limita de timp etc.): „3 din 5 cuvinte”, „2 din 3 întrebări”, „în timp de 5 minute” etc.;
*      formulați operația logică sau abilitatea mentală activată, nu informația, ideea, problema de rezolvat („să identifice...”);
*      exprimați-l în termeni comportamentali expliciți, prin utilizarea unor verbe de acțiune;
*      corespunzător nivelului de dezvoltare al inteligenței elevilor, experiențelor anterioare de învățare;
*      operațiile, abilitățile specificate în conținutul obiectivului să fie variate (operații complicate de gîndire, gîndire creativă);
*      descrieți schimbarea care se așteaptă să se producă în comportamentul elevului, nu activitatea profesorului („să distingă”, „să clasifice”);
*      să vizeze o operație singulară astfel încît să se faciliteze evaluarea nivelului de realizare;
*      fie elaborat în puține cuvinte.
Vă doresc succese în operaționalizarea obiectivelor operaționale.
Cu stimă și profund respect, Berezovskaia Elena
învățătoare grad didactic II, Liceul Teoretic „Andrei Vartic”, Ialoveni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu