marți, 9 decembrie 2014

Contribuția mea în realizarea etapei de evocare


         Contribuția mea în realizarea etapei de evocare


Motto: ”Unele lucruri e bine să fie învățate în furtună, altele - în liniște.”                               Willa Cather

Etapa de evocare a fiecărei lecții este una importantă prin faptul că elevul trebuie să înțeleagă care este scopul următoarelor 40 de minute. Pentru eficientizarea acestei etape a lecției eu utilizez, mai întîi de toate, strategii didactice interactive care ar stimula gîndirea elevilor cum ar fi: Cercuri concentrice, Careuri colorate, Moșul cu pălărie, R.A.I., Pe de o parte și alta a drumului; dar și jocuri care mobilizează elevii pentru activitatea ce urmează: Eu încep – tu continui, Descoperirea cuvîntului-cheie, Mingea călătoare, Cuvintele ordonate, Careurile etc. Menționez faptul că dacă elevii sunt la prima lecție din zi, atunci o activitate de spargere a gheții este una necesară, ea contribuind la o activitate de învățare mai eficientă. După mine, strategiile interactive alese corect pentru etapa de evocare asigură o bună desfășurare și a celorlalte activități din cadrul lecției. Este important să menționez faptul că etapa de evocare nu trebuie să depășească 5 minute, timp în care eu îmi propun să implic toți elevii din clasă, chiar și pe cei timizi; să le trezesc motivația pentru învățare și să purced cu succes la realizarea următoarelor etape ale lecției, în care aș putea ”rumega” în continuare împreună cu elevii informația necesară, fapt care  asigură creșterea unei generații capabile să facă față viitorului.  
Carolina Gîrlea, învățătoare, L.T. ”Vasile Vasilache”
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu