- Obişnuiţi elevii în toate acţiunile de învăţare prin cooperare să prevaleze interesul echipei, al comunităţii educaţionale în care ei invaţă şi se formează.
- Diferențiați procesul de instruire pentru a oferi șanse egale tuturor elevilor.
- Gîndiţi-vă la faptul că în învăţarea prin cooperare, profesorul este întotdeauna prezent, cel puţin prin instrucţiunile scrise oferite grupurilor şi prin întrebările, informaţiile, sugestiile şi încurajările adresate acestora.
- Încercați să adoptați uneori o poziţie neutrã, determinându-i astfel pe copii sã-şi asume întreaga responsabilitate pentru ceea ce fac şi spun.
- Asiguraţi condiţiile materiale necesare desfăşurarii activitaţilor în cooperare.
- Selectați minuțios sarcinile pentru fiecare elev în funcție de abilitățile și cunoștințele fiecăruia.
- Creați în clasă un spirit de cooperare şi cercetare pornind de la ideea că profesorul nu este singurul deţinător de cunoştinţe şi mai există şi alte surse posibile.
- Stimulați și încurajați activitatea tuturor elevilor.
- Fiți alături de elevi în momente decizionale, pentru a le insufla încrederea în forțele proprii.
- Motivați în permanență elevii ajutați-i să depășească lacunele.
- Folosiți fiecare ocazie pentru a evalua calitatea muncii în grup, aprofundarea înţelegerii diferitelor aspect abordate sau creşterea gradului de cooperare.
Lecție de educație plastică.
Tehnica "Amprentele".
Promoția 2011-2014. Ani de școală
Guzun Margareta, școala primară Dubăsarii Vechi, Criuleni
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu