duminică, 7 decembrie 2014

Sugestii psihopedagogice pentru o învăţare prin cooperare eficientă


  • Obişnuiţi elevii în toate acţiunile de  învăţare prin cooperare să  prevaleze  interesul echipei, al comunităţii educaţionale în care ei invaţă şi se formează.
  • Diferențiați procesul de instruire pentru a oferi șanse egale tuturor elevilor.
  • Gîndiţi-vă la faptul că în învăţarea prin cooperare, profesorul este întotdeauna prezent, cel puţin prin instrucţiunile scrise oferite grupurilor şi prin întrebările, informaţiile, sugestiile şi încurajările adresate acestora.
  • Încercați să adoptați uneori o poziţie neutrã, determinându-­i astfel pe copii sã-­şi asume întreaga responsabilitate  pentru ceea ce fac şi spun.
  • Asiguraţi condiţiile materiale  necesare desfăşurarii activitaţilor în cooperare.
  • Selectați minuțios sarcinile pentru fiecare elev în funcție de abilitățile și cunoștințele fiecăruia.
  • Creați  în clasă un spirit de cooperare şi cercetare pornind de la ideea că profesorul nu este singurul deţinător de cunoştinţe şi mai există şi alte surse posibile.
  • Stimulați și încurajați activitatea tuturor elevilor.
  •  Fiți alături de elevi în momente decizionale, pentru a le insufla încrederea în forțele proprii.
  •  Motivați în permanență elevii ajutați-i să depășească lacunele.
  •   Folosiți fiecare ocazie pentru a evalua calitatea muncii în grup, aprofundarea înţelegerii diferitelor aspect abordate sau creşterea gradului de cooperare.


Lecție de educație plastică. 
Tehnica "Amprentele".


Promoția 2011-2014. Ani de școală

 

Guzun Margareta, școala primară Dubăsarii Vechi, Criuleni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu