Învățătorul de succes este bine informat
Stimate învățătoare, competența de a proiecta procesul didactic este o competență integratoare. În cele ce urmează vă propun un algoritm de proiectare didactică al unei lecții.
O lecție de succes este necesar să răspundă
la patru întrebări pe care le voi relata în continuare:
a. Ce voi face? Stabilirea unor obiective operaționale (acțiuni concrete
care se intenționează a fi realizate)
b. Cu ce voi
face? Precizarea conținuturilor
fundamentale necesare pentru îndeplinirea obiectivelor (cunoștințe, capacități,
perspectiva mono, intra și transdisciplinară)
c. Cum voi
face? Stabilirea metodologiei de
predare –învățare (metode, tehici, strategii didactice) și formelor adecvate de
organizare a instruirii (individual, frontal, în grup)
d. Cum voi ști
dacă ceea ce trebiua de făcut s-a realizat? Elaborarea unui sistem de evaluare ce ar aprecia
progresul școlar.
Conducîndu-vă de acest algoritm lecția
proiectată se va încununa cu succese reale. Vă urez baftă!
Învățătoarea
Constantinov Cornelia, LT,,Andrei Vartic”, or Ialoveni
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu