luni, 8 decembrie 2014

    
Învățătorul de succes este bine informat

  Stimate învățătoare, competența de a proiecta  procesul didactic este o competență integratoare. În cele ce urmează vă propun un algoritm de proiectare  didactică  al unei lecții.
     O lecție de succes este necesar să răspundă la patru întrebări pe care le voi relata în continuare:
a.   Ce voi face? Stabilirea unor obiective operaționale (acțiuni concrete care se intenționează a fi realizate)
b.   Cu ce voi face? Precizarea conținuturilor fundamentale necesare pentru îndeplinirea obiectivelor (cunoștințe, capacități, perspectiva mono, intra și transdisciplinară)
c.   Cum voi face? Stabilirea metodologiei de predare –învățare (metode, tehici, strategii didactice) și formelor adecvate de organizare a instruirii (individual, frontal, în grup)
d.   Cum voi ști dacă ceea ce trebiua de făcut s-a realizat? Elaborarea unui sistem de evaluare ce ar aprecia progresul școlar.
 Conducîndu-vă de acest algoritm lecția proiectată se va încununa cu succese reale. Vă urez baftă!

                                 Învățătoarea Constantinov Cornelia, LT,,Andrei Vartic”, or Ialoveni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu