Strategii care promovează gîndirea critică și creativitatea: activitatea
elevului, activitatea profesorului, modul de realizare a învățării, modul de
evaluare.
Strategia
|
Activitatea
elevului
|
Activitatea
profesorului
|
Modul de
realizare a învățării
|
Modul de
evaluare
|
6 de ce ?
|
Elevii răspund la întrebările ce survin din
întrebarea precedent, pornind de la ,,de ce?”, pînă ce se primesc 6
răspunsuri.
|
Dirijează activitatea elevilor, corectînd
răspunsurile elevilor.
|
În grup mare.
|
Evaluare frontală orală.
|
Comunicare non-stop
|
Elevii alcătuiesc propoziții în lanț pornind de la
un enunț pe o anumită temă, alt elev continua gîndul acestuia, pornind de la
ultimul cuvînt din propoziția colegului, pînă participă toți elevii.
|
Dirijează activitatea elevilor și urmarește
respectatea regulilor.
|
În grup mare în lanț.
|
Evaluare frontală orală.
|
Diamantul
|
Elevii alcătuiesc poezii de formă fixă, pornind de
la un cuvînt propul de învățător, avînd algoritmul la vedere.
|
Acroșează algoritmul la vederea tuturor, urmărește dozarea
timpului.
|
Individual, în perechi, în grup.
|
Evaluare scrisă, licitație de poezii sau elaborarea
unei cărțulii.
|
Explozia stelară
|
Elevii formulează întrebări la textul, poezia,
imaginea data, pornind de la începuturile care se află pe colțurile stelei.
|
Afișează
steaua cu începuturile de pe ea, urmărește dozarea timpului.
|
În grup,
în perechi.
|
Evaluare orală.
|
Cutia magică
|
Elevii în cerc, purtînd din mînă în mînă o cutie ce
are un obiect în ea, formulează întrebări de depistare a obiectului, la care
se poate răspunde cu ,,da” sau ,,nu”. Jocul încetează la descoperirea
obiectului.
|
Răspunde la întrebările de depistare a obiectului.
|
În grup mare
|
Evaluare frontală orală.
|
Rusu Svetlana învățătoare
Școala Primară ,,H. Corbu”
s.
Dubăsarii Vechi, r. Criuleni
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu