Secvenţe de lucru la
ora de Educaţia
tehnologică în clasa a IV-a A
LTPA Nicolae Sulac
Învăţătoare Stela Rusnac
Motto: „Spune-mi şi voi uita, arată-mi şi poate
îmi voi aduce aminte, implică-mă
şi voi înţelege”
Confucius
Educaţia tehnologică este o oră de studiu cu caracter interdisciplinar, care
contribuie la deschiderea orizontului elevilor pentru cunoaştere şi pentru
stimularea creativităţii, la integrarea acestora în spaţiul social–economic şi
în cel istorico-cultural al societăţii.
Prin conţinutul său,
disciplina îl implică pe elev în descoperirea mediului în care trăieşte, îi oferă cunoştinţe privind
lumea materială şi spirituală, îl iniţiază în confecţionarea unor lucrări
simple, utile, necesare, rezultat al imaginaţiei şi al gîndirii lui creatoare.
Aspectul conceptual al disciplinei urmăreşte sloganul ,,Formarea de convingeri şi priceperi de a
munci”, ştiind că munca este principala sursă vitală pentru propria persoană şi
pentru societate. Educaţia tehnologică
asigură dezvoltarea potenţialului
productiv şi creator al elevului prin valorificarea capacităţilor sale
cognitive şi psihomotorice.
Sarcinile de lucru pentru elevi au un caracter mai relevant, fiind
direct legate de nevoile şi preocupările cotidiene ale elevilor, ale familiilor
acestora şi ale comunităţii locale.Totodată, sarcinile de lucru cer mai
mult timp, pot solicita interesul şi
efortul elevilor pe o perioadă de timp mai
îndelungată , multe devenind obiect al preocupărilor extraşcolare sau
prelungindu-se în timpul lor liber.
Achiziţiile în plan acţional şi atitudinal se obţin prin parcurgerea
unor contexte de învăţare interesante şi provocatoare, în care implicarea
personală, prezenţa celorlalţi şi continuitatea preocupărilor sunt definitorii.
La lecţia de Educaţie tehnologică elevul nu priveşte aproape numai spre
învăţător, ci şi spre colegi, spre obiectele supuse analizei, spre materialele,
uneltele pe care le foloseşte, spre modelul şi instrucţiunile specificate de
fişa tehnologică, spre ceea ce au realizat ceilalţi colegi. Toate acestea vor
ajuta elevii nu numai să aspire, dar şi să atingă valorile comune ce se cer
tuturor : eficienţă, responsabilitate,
corectitudine, etică şi integritate, obiectivitate şi imparţialitate.
La orele de Educaţie tehnologica pun accent pe învăţare prin descoperire, cooperare,
aplic metode interactive. Astfel , aceste
ore contribuie la crearea mediului prietenos copilului, axat pe interesele şi
necesităţile lui.
În preajma sarbătorilor
de iarna confecţionăm un -Con pentru
dulciuri- predestinat celor dragi. De
asemenea l-am putea
înfrumuseţa şi ca un
braduţ ce aduce
clipe frumoase in
casele tuturor.
Magia sărbătorilor de
iarnă ne dă
putere să fim mai
buni, mai generoşi, mai curajoşi. Să
îndrăznim să visăm
şi să sperăm, să
credem cu tărie
că Anul ce
va începe va
fi mai rodnic
şi mai fericit.
Vă urez sarbători
frumoase avînd în
preajmă pe cei dragi.
Cu drag Stela
Rusnac
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu