marți, 9 decembrie 2014

Secvenţe de lucru la ora de Educaţia tehnologică în clasa a IV-a A

                                   
                                                                               
Secvenţe  de  lucru la  ora  de  Educaţia  tehnologică   în  clasa a IV-a A 
LTPA   Nicolae  Sulac    
Învăţătoare  Stela   Rusnac



                                                                                Motto:  „Spune-mi   şi  voi  uita, arată-mi  şi  poate
                                                                                 îmi voi aduce aminte,  implică-mă şi voi înţelege”
                                                                                                                                              Confucius

           Educaţia tehnologică  este o oră  de studiu cu caracter interdisciplinar, care contribuie la deschiderea orizontului elevilor pentru cunoaştere şi pentru stimularea creativităţii, la integrarea acestora în spaţiul social–economic şi în cel istorico-cultural al societăţii. 
         Prin conţinutul său, disciplina îl implică pe elev în descoperirea mediului  în care trăieşte, îi oferă cunoştinţe privind lumea materială şi spirituală, îl iniţiază în confecţionarea unor lucrări simple, utile, necesare, rezultat al imaginaţiei şi al gîndirii lui creatoare.
Aspectul conceptual al disciplinei urmăreşte sloganul  ,,Formarea de convingeri şi priceperi de a munci”, ştiind că munca este principala sursă vitală pentru propria persoană şi pentru societate. Educaţia tehnologică  asigură dezvoltarea potenţialului  productiv şi creator al elevului prin valorificarea capacităţilor sale cognitive şi psihomotorice.
Sarcinile de lucru pentru elevi au un caracter mai relevant, fiind direct legate de nevoile şi preocupările cotidiene ale elevilor, ale familiilor acestora şi ale comunităţii locale.Totodată, sarcinile de lucru cer mai mult  timp, pot solicita interesul şi efortul elevilor pe o perioadă de timp mai  îndelungată , multe devenind obiect al preocupărilor extraşcolare sau prelungindu-se în timpul lor liber.
Achiziţiile în plan acţional şi atitudinal se obţin prin parcurgerea unor contexte de învăţare interesante şi provocatoare, în care implicarea personală, prezenţa celorlalţi şi continuitatea preocupărilor sunt definitorii. La lecţia de Educaţie tehnologică elevul nu priveşte aproape numai spre învăţător, ci şi spre colegi, spre obiectele supuse analizei, spre materialele, uneltele pe care le foloseşte, spre modelul şi instrucţiunile specificate de fişa tehnologică, spre ceea ce au realizat ceilalţi colegi. Toate acestea vor ajuta elevii nu numai să aspire, dar şi să atingă valorile comune ce se cer tuturor :  eficienţă, responsabilitate, corectitudine, etică şi integritate,  obiectivitate şi  imparţialitate.
La  orele de Educaţie  tehnologica   pun   accent pe  învăţare prin descoperire, cooperare, aplic  metode interactive. Astfel , aceste  ore   contribuie la crearea mediului  prietenos copilului, axat pe interesele şi necesităţile lui.
În  preajma  sarbătorilor  de  iarna confecţionăm  un  -Con pentru  dulciuri-  predestinat  celor  dragi. De  asemenea  l-am  putea  înfrumuseţa   şi   ca  un   braduţ  ce  aduce    clipe  frumoase  in  casele  tuturor.


 Dragele  mele  colege!
Magia  sărbătorilor  de  iarnă  ne    putere    fim mai  buni, mai  generoşi, mai  curajoşi. Să  îndrăznim    visăm  şi    sperăm, să  credem  cu  tărie    Anul  ce  va  începe  va  fi  mai  rodnic  şi  mai  fericit.
  urez   sarbători  frumoase   avînd  în  preajmă  pe  cei  dragi.
                                                                                                                   
                                                                                                                           
                                                                                                                      Cu  drag  Stela  Rusnac








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu