Softul
educaţional (SE) este un produs program special proiectat pentru a
fi utilizat in procesul de învăţare.
Trăsăturile
generale ale softului educaţional:
-este conceput pentru a învăţa;
-trebuie să asigure interacţiunea
flexibilă elev-computer sau computer-profesor;
-se adaptează în funcţie de
caracteristicile individuale ale utilizatorului.
Clasificarea
softului educaţional dupa funcţia pedagogică specifică în cadrul unui
proces de instruire:
a)Prezentarea
interactivă de noi cunoştinţe (Computer Based Learning) presupune utilizarea nemijlocită a calculatorului în procesul predării şi a lecţiilor de laborator. Materialul de învăţat se
prezintă pe baza unui anumit tip de interacţiune. Dupa cum această interacţiune
este condusă de calculator sau de elev, vorbim de un dialog tutorial sau de o investigare (interogare, cautare).
Tutorul-preia
una din funcţiile profesorului şi poate fi proiectat astfel:
-precizeaza
una sau mai multe secvenţe de informaţii;
-solicită elevului să răspundă la o întrebare, să rezolve un exerciţiu;
-prezintă aprecierea raspunsului şi trece la o alta secvenţă în funcţie de răspunsul
elevului.
Softul de investigare reprezintă o formă evoluată de interacţiune
instrucţională, în care elevului nu i se oferă informaţiile ca atare, ci un
mediu prin care elevul să poată extrage informaţiile care îl interesează pentru
rezolvarea unei anumite sarcini. Drumul parcurs este determinat şi de gradul de
iniţiere al celui care învaţă.
Rolul învăţătorului este, aşadar, acela de a-i face pe elevi să nu-şi piardă interesul pentru disciplina pe care o predă, ba chiar să-i motiveze spre o cunoaştere mai lărgită în domeniul respectiv.
Rolul învăţătorului este, aşadar, acela de a-i face pe elevi să nu-şi piardă interesul pentru disciplina pe care o predă, ba chiar să-i motiveze spre o cunoaştere mai lărgită în domeniul respectiv.
SOFTURI PENTRU PREŞCOLARI ŞI CLASELE PRIMARE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu